cakap kosong

Assalamualaikum..salam sejahtera...blog aku ni memang ruang utk aku merepek.haha.apa yang aku nampak.aku dengar.aku alami.aku ceritakan di sini.utk semua merasa dan mengalami.aku memang macam ni.Open our mind.Open our eyes.mekasih kerana membaca!!.hehe...

Thursday, October 20, 2011

hukum hudud

assalammualaikum...=]
 apa yg aq nk tulis nie..adlah pndapat..dan pndangan aq sndiri... klu ad siape2 yg xskong/menolak itu trpulang...

bg aq..knp perlu nyer kite laksanakn hukum hudud kt ngara kite nie?? 1) melaksanakan hukum yg ditetap kn oleh Allah s.w.t  2) bole mgurangkan kadar jenayah 3) bole mmberikan kesedaran kpda msyrakat.

di negara jiran kita..brunei...dah nak melaksanakan hukum tersebut.
ni titah sultan brunei.


pm kita ckp mcm nie...


ada sstengah org ckap..negara kite x sesuai nak melaksanakn hukum hudud nie..
sbb ap?sbb kite majmuk.rakyat nyer yg berbilg bgsa.agama. Al-quran tu ssuai spnjang zman.
itu brmakna..isi kndgan al-quran tu boleh dipakai bila2.
(klu aq xslah la.aq bkn pndai agma =] )



tapi..ap slah nyer..klau hukum tu wat tok org islam ngara nie..org melayu..kbnyakan yg melakukn jenayah kt ngara kite ni..adalah org kite sndri.sekurg-kurg nya dpt mgurangkan peratusan jenayah dri klgan org2 kite nie.
korg fham ker?hahaha..harap korg sume fham.=]


tgok video nie..xtaw la nk ckp cm ner.


sperti kata ustaz


klu bukan islam...xnak hukum hudud ni dilaksanakan xpela..logik.
dieowg bukn agama islam.
tpi klu org islam sndri yg xnk laksanakn hukum hudud.tu aq aser...otak xcenter.


mcm mna pon..kite kna tnya pndpat ustaz.
ilmu kita x stggi mna.

tpi nie apa yg aq rasa la..=] pada pndgan aq.=]
korg..xtaw la plak kn...
mekasih kerana sudi baca.
=] =] =]

Monday, October 10, 2011

(video) untuk hilang kn tension anda!

asslam...
hahahaha.....hai sume..=] =] =] kali nie xad ap2 yg nk di citer kn..haha...cuma aq sedia kn video2 yg menarik untk di tgok rmai2..hehe..aq mula2 tgok video ni..xbenti gelak...smapi terikut-ikut lak...haha..,mmg best.saper2 yg tnsion2.sedey2 ker...mmg video ni ssuai tok hilgkn sume tu..haha..

hope trhibur..hahaha 


hahahaha....baling!!duk da.hahaha




mj menari bugra la plak...hahahaha




hahahahahaha.....




hahaha..bnyk lgi..da mls nk wat.haha.
k....
kui3...
tata

Tuesday, October 4, 2011

rasullullah membela umatnya 2

Assalammualaikum.=]

Setiap umat akan brkumpul dgan ssuatu yg mereka sembah.ketika itu juga,neraka jahanam melebarkan tengkuknya lalu menangkap mereka sebagaimana burung mematuk kacang.Apabila seruan dari arasy kedengaran,maka manusia yang menyembahNya datang beriring.sebahagian daripada org yang berdiri disitu berkata, “kami adlah umat muahammad!”.

Mimbar para nabi didirikan diatas kawasan lapang ketika kiamat.mereka semua berminat terhadap mimbar Nabi Muhammad SAW.mimbar nabi terletak berhampiran dgan tempat berlaku kiamat.ia juga merupakan mimbar yg paling baik,besar dn cntik.Nabi Adam a.s dan isterinya Hawa berada dibwah mimbar Nabi Muhammad SAW.

Hawa melihat ke arah mereka lalu berkata. “Wahai Adam! Ramai dari zuriatmu dari umat Muhammad serta cantik wajah mereka.mereka menyeru, “Dimana Muhammad?”

Mereka berkata. “kami adlah umat Muhammad.semua umat telah mengiringi apa yang mereka sembah. Hanya tinggal kami sahaja. Matahari di ats kepala kami. Timbangan semakin berat. Oleh itu tolonglah kami agar memohon kepada Allah SWT untuk mghisap kami dgan segera!sama ada kami akn pergi ke syurga atau neraka,”

Nabi Adam a.s berkata, “pergilah kamu dariku! Sesungguhnya aku sibuk dgan dosa-dosaku.” Aku mendgar firman Allah SWT. “dan dosa adam terhadap Tuhannnya kerana lalai”.

Mereka pergi brjumpa Nabi Nuh a.s yg telah berumur.Nabi Nuh brkata. “ssungguhnya,aku sibuk dengan kesalahanku.aku prnh mendoakan agar kaumku dimusnahkn,aku malu dgan Tuhanku.pergilah kamu berjumpa dgan Ibrahim".

Nabi Ibrahim a.s berkata, “ssungguhnya aku prnah berbohong di dlm usia ku sebnyk tiga pmbohongan di dlm islam.aku malu dgan Tuhanku.pergilah kamu brjumpa Musa!”

Nabi Musa a.s brkata. “aku sibuk dgan kslahnku.aku takut trhadap tntutan dosaku.pergilah kamu berjumpa Isa!”

Nabi Isa berkata, “ssungguhnya Allah SWT telh melaknat org-org kristian.mereka telah mgambil aku,ibuku sebagai dua tuhan selain Allah.hari ini,aku malu untk bertnya kapadaNya mgenai ibuku Mariam.”

Mariam,Asiah,Khadijah dan Fatimah Az-Zahra’ sedg dduk.ketika Mariam melihat umat Muhammad SAW dia brkata. “ini umat Nabi Muhammad.mereka telah sesat dari Nabi mereka.”

Suara Mariam telah didengari oleh Nabi Muhammad SAW, Nabi Adam a.s brkata kpada Nabi Muahammad SAW, “ini umatmu,wahai Muhammad!meraka berkeliling mencarimu untk meminta syafaat kepada Allah SWT.”

Byg kn..bgaimana keadaan diSANA...bgaimana kita sewktu itu??????

*petikan diambil dari buku "semai beni-benih syurga"
karya Khairul Ghazali 
menampilkan..
Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat


Sekian...............
=]

rasullullah membela umatnya 1

Assalammualaikum...=]

Di padang mahsyar org yg mula2 dtg ialah Nabi Ibrahim a.s. Baginda bergantung dgan asap arasy yg naik lalu mnyeru. “Tuhanku dan Penguasaku! Aku adlh KhalikMu Ibrahim.Kasihanilah kedudukanku pada hari ini! 
Aku tidak meminta kejayaan ishak dan anakku pada hari ini”

Allah SWT berfirman. “Wahai Ibrahim! Adakah kamu melihat kekasih mengazab kekasihnya.”

Nabi Musa a.s datang.Baginda bergntung dgan asap arasy yg naik lalu menyeru. “KalamMu.Aku tidak meminta kpadaMu melainkan diriku. Aku tidk meminta saudaraku Harun. Selamatknlah aku dari kacau bilau jahanam!”

Nabi Isa a.s dtg di dlam keadaan mngis. Baginda bergntung dgan arasy lalau mnyeru. “Tuhanku.. Penguasaku...Penciptaku! Isa roh Allah. Aku tidak meminta melainkan diriku.selamatknlah aku dari kacau bilau jahanam!”.

Suara jeritan dan tgisan semakin kuat. Nabi Muhammad SAW menyeru, “Tuhanku.. Penguasaku..Penghuluku...! Aku tidak meminta untk diriku. Sesungguhnya aku meminta untk umatku dariMu!”

Ketika itu juga,neraka jahanam berseru. “Siapakah yg memberi syafaat kepada umatnya?”
Neraka pula berseru. “Wahai Tuhanku..Penguasaku..dan Penghuluku.!.. selamatkan lah Muhammad dan Umatnya dari seksaannya! Selamatkanlah mereka dari kepanasanku, bara apiku,penyeksaanku dan azabku!. Sesungguhnya mereka adlah umat yg lemah. Mereka tidak akn sbar dgan pnyeksaan.”

Malaikat Zabaniah menolaknya sehingga terdampar di kiri Arasy.neraka sujud di hadapan Tuhannya.

Allah SWT berfirman, “Dimana matahari?”

Maka,matahari dibawa mghadap Allah SWT.ia berhenti di hadapan Allah SWT.

Allah SWT berfirman kepadanya, “Kamu! Kamu telah memerintahkan hambaku untuk sujud kepada kamu?”

Matahari menjawab. “Tuhanku!Maha Suci diriMu! Bagaimana aku harus memerintahkan mereka berbuat demikian sedangkan aku adlah hamba yang halus?”

Allah SWT berfirman. “Aku percaya!”

Allah SWT telah menmbahkan cahaya dan kepanasannya sebnyak 70kali gnda. Ia telah menghampirkan dgan kepala makhluk.

Ibnu Abbas berkata. “Peluh manusia bertitisan sehingga mereka berenang di dlamnya. Otak-otak kepala mereka mggelegak sperti periuk yg sedng panas. Perut menjadi seperti jalan yg sempit. Air mata mgalir seperti air sungai yg mgalir.suara ratap umat-umat manusia semakin kuat..Nabi Muhammad SAW lagi sedih.Air matanya telah hilg dan kering dari pipinya. Sekali, Baginda SAW sujud dihadapan arasy dan sekali lagi Baginda SAW rukuk untk mmberi syafaat bagi umatnya.Para nabi melihat keluh kesah dan tangisannya.”.mereka brkata, “Maha Suci Allah! Hamba yang paling dimuliakan Allah SWT ini begitu mgambil berat,hal keadaan umatnya.”

sekian...=]

*petikan diambil dari buku "semai beni-benih syurga"
karya Khairul Ghazali 
menampilkan..
Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat

gaji yg berbaloi..


salam..=] =] =]
dalam dunia nie..duit la yg pling pntg kn...btol x?nk mkn kna guna duit.nk minum kna guna duit..skrg..nk msuk tndas pon kna guna duit...hehe..byg kn..sowg nie da xthan nk p tndas.parking kete plak pnuh.trpkse jln jauh..klg kbut g tndas..smpai dpn tndas..dompet kt dlm kete..haha..mslah besar...hehe...ap pon xbole..

klu korg nk taw..gaji2 atlet kt dunia nie..adlh gaji pling tggi di dunie..hehe...korg xcyer?nk taw?hehe..jdi,mari rmai2 tgok..

Fernado Alonso dari Sepanyol dengan bayaran gaji setahun bernilai USD$22,736,842  dalm RM lak,RM68,892,631 stahun..kalau gaji kite RM3,000 sbulan/RM36000 stahun..kite mmerlukan smpan sbnyk 1913 bulan punye gaji.haha..lbih kurg la..tu klu RM3000,klu lg rndah....~~~~????

dan Felipe Massa pula dari Brazil dengan bayaran gaji USD$17,052,632.RM51,669,474 setahun.mcm tdi jgk..klu gaji kite RM3000/RM36000 kite prlu smpan??kire sndri ok.haha 2 lagi ialah 

Robert Kubica dari Poland yang menerima gaji USD$10,657,895 dlm RM32,293,421 stahun...

dan Lewis Hamilton dari England dengan gaji tahunan bernilai USD$18,473,684 dlam RM lak...RM55,975,262 stahun...
dieowg sume nie...sume pmndu F1 taw..haha..jdi..brbaloi la ngn keje dieowg..haha..main ngn nyawa.

bagi gaji Datuk Lee Chong Wei merupakan atlet yang menerima gaji tertinggi dalam Malaysia dengan gaji setahun beliau bernilai USD$106,000 jika dlm RM...RM3,21,180... 

gaji safee sali sebnyak RM30,360 bkn sthun...tpi sbulan..jdi,klu kite kali kn ngn 12 bulan...bape3??cpt2...!!RM3,643,200...bnyk kan....hehe..

ni baru ckit jer..bnyk lagi gaji2 atlet yg bnyk..tpi..mlas nk taip.hehe..
jdi..ksmpulan nyer disini..jadi la atlet..cpt kaya..haha

sekian..=]=]=]=]

Monday, October 3, 2011

churp churp!!tgok nie..tolong..haha

salam..aq pon xtaw ap bnda sbenarnyer nie,haha..aq main tekan jer ap yg die swuh..die swuh wat a,aq wat b..jdi mcm nie..ap bnda ntah.aq xtaw nk wat per..aq biar jela..haha....korg ptut tgok jgk kot.haha..ok...roger n out.hehe
Now you can earn rewards by sharing through facebook and twitter with #ChurpChurp! How cool is that?

Saturday, October 1, 2011

malysia akn hncur!..

Assalamulaikum..=]

Sya dah rmai follwer skunk nie..!!mekasih kpd sume2 follower sy..jsa anda amt2 dihrgai....=]

k.da ckup..sblm nie..aq tuls entry bole snyum2..bole sengeh2..tpi..di entry kali nie. “haram” bg aq klu nk ketawa.sbb ap yg aq nk citer disini..ap yg bkal korg baca nnti..bkn bnda yg bole main2...harp mklum.

Disaat yg teng,hari yg indh bg aq..brtukr jdi PANAS!!!..pnas yg amt2 pnas...di wktu skrg  aq boleh bereht.tnang kn fkiran.isi msa ngn kluarga.trpkse aq luang kn utk tulis entry ni!...sbb ap..sbb nk smua org islam dlm ngra MALAYSIA ini sedar akn ap yg jd di skeliling kita.jgn ISLAM pda nama shja.jgn hnya ISLAM krna kturunan..SEDARLAH!!!! whai umt ISLAM di MALAYSIA!!...

Picture 1

Korg taw gmbr ap yg korg tgok kt ats nie...ni adlah GEREJA!!...klu GEREJA biase xpe..sbb ngara kita mmg mmberikn hak kpda rkyt nyer mganut ap2 sjer agama...tpi..yg jdi mslah skrg nie..adlh..GEREJA ni..mrupa kn GEREJA yg pling besar kt asi tggra!!! Lg bsar dri MASJID2 yg ad kt ngara kita nie..ap kejadah sume nie?????mna pmimpin ngara????????!!!!


Sblm nie..kite trkejut sbb bgunan2 di PUTRAJAYA mgikot atau mmpunyai ciri2 senibina ala freemason/iluminati.!!!di MALAYSIA!....aq prnh mnulis kn hal nie dlm slah stu entry aq.bukti2 yg mnunjuk kn ciri2 bgunan freemason di putrajaya. http://gilerz27.blogspot.com/2011/06/seni-bina-berunsurkan.html dan kini.....di bukit jalil! Mna pergi umat2 islam dingra MALAYSIA Nie..mna pergi pmimpin2 Islam di ngra nie????xnmpak atau sjer2 wat xnmpak.buta??rabun?ap pon xbole....


Yer...ngara kita..ngra islm contoh..contoh ap bnda klu mcm nie???di mana contoh yg kita nk tnjuk kn kpd org luar???di mana?....xad!!




                                                       ( KINI DALAM PEMBINAAN)

Sblm aq tulis  entry nie..aq da tgok kt bnyk blog2 org lain.dan aq trtarik ngn 1 blog yg aq tgok.aq bca.aq fhami.dan bole aq smpul kn kt sni..pnulis blog tu mgkin OTAK XCENTER.blog ap???aq rhsia kn.BELIAU(pnulis blog brkenaan) boleh mgambil akn hal nie..sbgai bahan politik!!! subhanallah!! cuba mnjatuh kn..cuba mmburuk kn parti politik trsebut..

Dimana akal org kita????prkara mcm nie..bole lagi kita cmpur aduk kn hal politik???? Ap nk jdi??jika mcm ni la pmikiran mjoriti org ngra kita..aq yakin..1 ari nnti..hncur ngra MALAYSIA nie. Ap kita nk jdi sperti palestin???ngra2 iSLAM yg sedg brgolak skrg nie....sperti itu ke yg kita nk???yg RAKYAT MALAYSIA nk????


Bg aq...hal nie..bkn lg hal politik! Ini hal agama!..AGAMA ISLAM! ...slruh rakyt ngra kita..prlu BANGUN!BANGKIT!SEDAR! DAN BERTINDAK!...bkn lagi nk mmperthan kn ssuatu bdan politik.
Fikir kn la..pmbgunan yg sebegini ke yg kita nk???pmbgunan sperti ini ke yg kita bggakn?sedar lah..bkn dihari kita...tpi dihari lain.dizman ank kita.cucu kita.dpt ke mreka nk menahan gguan syaitan mcm nie.yg ad di sekeliling mereka???skrg pon makin mnjadi2..ini kn pula dzman yg akn dtg...

Prnh sseorg ckp kt aq.. “ngara kita xkena bala,sbb masih ad bberapa org ulama’.” Kita bole kira..ulama’ yg ad di ngra kita brpa rmai yg tggl???dgan nk dbndgkan dgan org2 yg wat2 xnmpk akan hal nie???????1 ari bila para ulama' dah xad......????????

Mgkin ap yg dikate kn oleh org tu.logik....
fikir2 kn lah.bgun lah.sedar lah.bertindak utk agama dn ngara kita.

BG SAPER2  yg islam masih sengeh2.senyum2 bca entry nie..pk kn la..adkah anda benar2 islam!!

**ap yg aq dapati..sgla mklumat..gmbr...ad dlm tenet.skiranya slah.brmkne aq trun slah.
hnya pndpt sbgai seorg rakyt mlysia..dan seorg yg berAGAMA  ISLAM.!

mekasih..!